Translate

2013. július 19., péntek

És a fiúkkal mi lesz?

Ez most nem egy költői kérdés, komolyan! Tehát ugye lányos anyukák, meg az ő dilemmáik után adott a másik oldal, ahol a lányok közt van egy fiú is. A legényünk hatalmas Verdák rajongó, az ágyneműtől az alsógatyáig, sőt plüss, alvós Villám Mcqueen is van a tulajdonában. Mindezt leszámítva csalódott arccal (zabálnivaló csalódott arcot tud produkálni) vette tudomásul, hogy a babás csomagból egyik sem az övé. Persze, nem bírtam megállni, rákérdeztem: "Neked miért kell baba?"
A választól el kellett mosolyodnom:
"Anya, hát a babáknak nincs apukájuk?"

 Tehát, valljuk be, úgy fest, a négy éves fiam kicsi fejében már megragadt a családmodell, ahol apa, anya és a gyerekek alkotnak egységet. Akkor  kérdeztem meg magamtól, van-e jogom ahhoz, hogy ezt a képet összetörjem, a magam önző érdekeit szem előtt tartva új életet kezdjek. Velük, de az apjuk nélkül.

 Nem sokat kellet végül dilemmázni, mert a szerencsétlen férj-feleség bukását nem követte az apa-anya bukása, a gyerekeinkkel kapcsolatban közös nevezőn vagyunk, és támogatjuk egymást. Válás esetén ez  szinte biztos, hogy másként lenne, így viszont: amíg a gyerekek biztonságban érzik magukat, nincs jogom ezt a boldog kis világot lerombolni. Ahhoz jobban szeretem őket, mint önmagam, hála Istennek...

Vissza a témám eredeti részéhez. Tehát sok fiús anyuka kétségbe esik, mikor a fia babát vesz a kezébe, de nyugi, nem kell kiakadni, mert ezek a játékok a gyerekek fejlődésében bizony kellenek. Miért ne játszhatná, hogy ő most egy apuka? Kinek jutott eszébe egy babázó fiút látva az, hogy apukát játszik? Komolyan, képzeljük el ezt a gyereket, mondjuk 25 év múlva, mikor nem a játékbabát, hanem a mi unokánkat tartja a kezében. Hát nem leszünk rá büszkék? Az idő rohan, ha gyereked van, tehát nem kell szörnyülködni, hogy jaj, mikor lesz az még. A gyereket pedig tessék hagyni játszani! Én sokkal jobban örülök, ha egy babát vesz a kezébe, mintha játékpisztolyt tartana a testvérei fejéhez. Ezen érdemes elmerengeni egy kicsit! :)

1 megjegyzés:

  1. Az én fiaim is babaztak, én szuperhősöket vettem nekik illetve csináltam őrült tudóst a fiamnak :)

    VálaszTörlés